Ubezpieczenia – w oczekiwaniu na kluczowe zmiany

Ubezpieczenia – w oczekiwaniu na kluczowe zmiany

Branża ubezpieczeniowa stoi przed istotnymi wyzwaniami, będącymi rezultatem zmian regulacyjnych i dynamicznego rozwoju nowych technologii. Proces transformacji będzie jednak długotrwały. Z jednej strony wynika to z silnego wciąż przyzwyczajenia konsumentów do tradycyjnych form sprzedaży, z drugiej – z konieczności zaangażowania bardzo dużego kapitału. Można się spodziewać, że modernizacja i związane z nią koszty będą przyczyną wielu konsolidacji w branży. 

Incididunt ut laboret dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam quis nostrud ex citation ulamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore geu fugiat.

Kluczowym wyzwaniem dla branży jest modyfikacja jej konserwatywnego wizerunku i przyciągnięcie młodego pokolenia – to zadanie dla działów HR, tworzących strategię employer brandingu. Dopóki system sprzedaży ubezpieczeń będzie oparty na modelu analogowym, nie dojdzie do grupowych redukcji zbliżonych do tych w sektorze bankowym.

Wzrost sprzedaży produktów relacyjnych 

zwiększanie możliwości personalizacji ubezpieczeń. By usprawnić procesy i zyskać dostęp do jeszcze większych baz danych towarzystwa będą kładły coraz większy nacisk na cyfryzację, zwłaszcza w obszarze współpracy z agentami. Celem jest również zwiększenie sprzedaży samoobsługowej i rozwój strategii omnichannel. Można spodziewać się coraz ściślejszej współpracy z instytucjami finansowymi i popularyzacji sprzedaży produktów ubezpieczeniowych za pośrednictwem aplikacji bankowych

Rozwój technologii w branży ubezpieczeniowej sprzyja optymalizacji ryzyka i redukcji kosztów związanych z obsługą polis. Coraz większą rolę, zwłaszcza w back office i analizie danych, odgrywa automatyzacja i narzędzia sztucznej inteligencji. Najbardziej poszukiwanymi pracownikami są specjaliści w obszarze analizy danych, IT, cyberbezpieczeństwa i nowoczesnych technologii finansowych. 

Duże znaczenie dla branży ma kontekst związany z Brexitem. Jego skutkiem będzie brak możliwości reasekuracji polskich ubezpieczycieli w brytyjskich towarzystwach. Powstanie luka – rynek brytyjski dysponuje najbardziej zaawansowanym know-how, innowacyjnymi narzędziami oceny ryzyka i najszerszą ofertą produktową w Europie. To z jednej strony problem, z drugiej – możliwość rozwoju. Coraz ważniejszym aspektem są zmiany klimatu – będą w coraz większym stopniu wpływały na ocenę ryzyka i tworzenie nowych produktów. To prawdziwe wyzwanie dla strategów pracujących dla towarzystw ubezpieczeniowych. 

Telefon

Email:

Addres:

Sierpińskiego 3/62 02-122 Warszawa

Przydatne linki

Kategorie

© 2021 Listivo - Listing Directory WordPress Theme. All rights reserved.